Het kan gebeuren dat je ontevreden bent over de hulp die je krijgt. Als je er niet uit komt met de hulpverlener van je instelling, neem dan contact op met een vertrouwenspersoon van Jeugdstem. Allereerst luisteren ze naar jouw verhaal. Soms helpt dat al. In ieder geval zal de vertrouwenspersoon je verhaal altijd serieus nemen. Zij of hij informeert je over je rechten en geeft advies. Cliëntvertrouwenspersonen komen ook regelmatig op bezoek in een groep om jongeren te spreken. Als je advies wilt of een klacht hebt, kun je de vertrouwenspersoon natuurlijk ook op die momenten benaderen.
De cliëntvertrouwenspersonen zijn ervaren professionals. Zij geven geen oordeel over de geboden hulp, gaan vertrouwelijk om met informatie en handelen alleen met jouw medeweten en toestemming. Alle kinderen, jongeren en gezinnen van Juvent kunnen een beroep doen op deze vertrouwenspersonen. Zij werken voor al onze cliënten die via Jeugdwet, WMO of WLZ door Juvent worden begeleid.
Contact
Als je hulp nodig hebt met gesprekken, of je hebt vragen of problemen, dan kan je contact opnemen met hen via:
• Telefoon: 088 555 – 1000 (op werkdagen tussen 9:00 en 17:00 uur)
• E-mail: info@jeugdstem.nl
• Chat: op www.jeugdstem.nl (chat open: op ma-do van 16:00-20:00 uur / vr van 15:00-17:00 uur)
Jongeren/ouders/verzorgers die al contact hebben gehad met één de vertrouwenspersonen, kunnen bellen naar de betreffende cliëntvertrouwenspersoon.