Aanmelden of doorverwijzen
Wil je weten of je een kind of gezin kunt doorverwijzen naar Juvent? Of wil je professioneel advies? Neem dan contact op met onze cliëntservice.
Crisishulp
Vanaf 1 april 2021 voeren Juvent en Emergis Kind & Jeugd, de crisishulp voor de Jeugd en Opvoedhulp en Jeugd-GGZ uit. In eerste instantie voor een periode van drie jaar. Mogelijk wordt deze periode met nog eens twee jaar verlengd.
Zie voor meer informatie infographic crisishulp jeugd & procesbeschrijving crisishulp jeugd.
Heeft een kind/gezin NU hulp nodig?
Bel de crisisdienst:
085 – 48 33 129
Netwerkpleegzorg
Aanmeldingen voor netwerkpleegzorg, een vorm van pleegzorg waarbij kinderen worden opgevangen door familie, kennissen of andere mensen uit het netwerk van het kind, verlopen via een protocol. Landelijk zijn er twee protocollen die de werkwijze beschrijven; één voor het vrijwillig kader (Richtlijn netwerkpleegzorg gemeente – pleegzorgaanbieders, VNG, april 2016) en één voor het gedwongen kader (Veldnorm Netwerkpleegzorg Jeugdbescherming – pleegzorgaanbieders, Jeugdzorg Nederland, januari 2016). De volgorde van de te nemen stappen is in beide protocollen hetzelfde en tref je hier.
Verwijzersportaal
Al onze producten met productnummers staan uitgebreid omschreven in het online Verwijzersportaal van de Zeeuwse Gemeenten. Heb je nog vragen of wil je even overleggen over welke hulp ingezet kan worden? Neem contact op onze cliëntservice.
Wachtlijst
Niet iedere casus kunnen we op korte termijn in behandeling nemen. Voor sommige producten zijn er dan ook wachtlijsten. Wil je weten wat de exacte wachttijden zijn? Neem dan contact op met onze cliëntservice! Zij geven graag een indicatie.